Líbí se Vám text? Sdílejte pro kamarádky...
Share on Facebook
Facebook
Email this to someone
email
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Print this page
Print

Zdravím Vás z Aury, ať už jste naše milé klientky nebo se jimi teprve chystáte být. Ať už jste hobíci nebo profíci. Ať už Vás cvičení baví nebo jste se pasovaly do role trpitelek na cestě k postavě k nakousnutí.

Jste zvědavé, jak to se mnou vypadá? Já taky. Dodržuju všechny tipy k znovu nastartování hubnutí a váze se teď vyhýbám. Příští týden rozhodne. Bude tam ta šestka nebo ne??

Chcete zhubnout? Stačí 2 slova – kalorický deficit

Zapomeňme na všechny diety, o kterých jsme slyšely. Nemusíme hned vyhazovat pečivo, odsuzovat ovoce a zavrhovat přílohy nebo máslo.

To, jestli budeme v hubnutí úspěšné, nebo ne, závisí na jedné věci, a tou je kalorický deficit.

Kalorického deficitu dosáhneme tak, že naše tělo vydá (prostřednictvím základních funkcí organismu, pohybovou aktivitou atd.) více energie, než přijme (jídlo). Náš výdej můžeme zvýšit tak, že se začneme více hýbat. Příjem snížíme menším množstvím přijaté stravy. 

A kolik času bychom měly pohybem trávit, aby to mělo kýžený efekt? Podle American College of Sports Medicine (2009) bychom měly sportovat 150 až 250 minut týdně (21–36 minut denně), pokud je našim cílem hubnutí. Stejný zdroj také uvádí, že více než 250 minut pohybové aktivity týdně je spojeno s výraznou ztrátou hmotnosti. 

Takže bychom se mohly na půl hoďky denně projít a máme vyhráno? Na jednu stranu ano. Aerobní trénink je skvělým nástrojem pro spalování kalorií a také naše srdce a plíce nám za něj budou děkovat. Ale na druhou stranu, co naše svalstvo? Nebudeme o něj kvůli kalorickému deficitu přicházet?

Zde se o své slovo hlásí silový trénink. Úbytek svalové hmoty je, bohužel, velice častou součástí redukce hmotnosti navozenou sníženým příjmem kalorií. Pokud chceme, aby naše tělo fungovalo v běžném životě tak, jak má, je třeba si svalovou hmotu chránit. 

Zařazení silového tréninku podporuje v období redukce hmotnosti zachování svalové hmoty.O tom Vás přesvědčíme na prvním tréninku zDARma.

Ženy, určitě není třeba se obávat, že nám kvůli posilování narostou stehna kulturistických rozměrů! Naopak trénink ve fitku s hydraulickými stroji nebo s váhou vlastního těla nám pomůže ve zpevnění kritických partií. 

A protože, jak už víte, jdu pomalu a jistě za postavou k nakousnutí a mým snem je dostat se a udržet si váhu s šestkou na začátku, začala jsem se ještě víc hýbat. Začala jsem chodit. Chodit s kočárkem.

Chůze je plnohodnotná aktivita, která sice spaluje méně kalorií oproti běhání nebo cvičení v posilovně, ale to neznamená, že se do vašeho energetického výdeje nepočítá. Právě naopak, počítá se každý krok. 

Takovou jednou hodinovou procházkou s kočárkem lze spálit asi 195 kcal, rychlejší procházkou v parku to však máte už rovnou 280 kcal za hodinu.

Dala jsem si novou výzvu! Každý týden = nové místo k poznávání. Hlavní motivací tak není jen “ždímání” kalorií, ale zejména rozšiřování vlastního rozhledu a poznávání. A že tím splním i svou denní dávku pohybu, to už je jen přidaný efekt 🙂

Uděláme si z chůze svůj pravidelný rituál? I když za hodinu chůze nespálíme tolik, jako naše kamarádka na rotopedu, má chůze stále několik velkých výhod. Chůze nás tolik nevyčerpá, nemusíme se bát úbytku svalů (a to ani na lačno) a v neposlední řadě můžeme chodit kdekoliv, kdykoliv a hlavně v čemkoliv, třeba i v džínách cestou do práce nebo do fitka.

Chůze s kočárkem má pro mě zatím jen jedno ALE. Budu denně chodit s kočárkem, ALE nemůžu chodit do schodů a ze schodů, tak svůj zadek snů musím potrénovat jen dřepy a cviky na zadeček v Auře.

Prosím pamatujme si, že ke štíhlé postavě nevede pouze cesta tvrdé dřiny a odříkání, vede k ní i cesta mírné pohybové aktivity, pokud je doprovázena kvalitní a nutričně vyváženou stravou. 

Držte se ve zdraví a těším se s Vámi na viděnou v Auře nebo třeba na procházce.

❤Vaše Bára a trenérky Aury

Co o nás říkají naše klientky?

 

Líbí se Vám text? Sdílejte pro kamarádky...
Share on Facebook
Facebook
Email this to someone
email
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Print this page
Print