fbpx

Všechno nejlepší ke Dni matek 8.5.!

autor: | 4. 5. 2022

Nejlepším dárkem pro děti je zdravá maminka 

Vím o čem mluvím. Sama jsem maminka tří synů a oni jsou hnacím motorem ve dnech, kdy se mi vážně nechce cvičit. Vzpomenu si, že tu chci být pro ně co nejdéle. Zdravá a fit, abych jim mohla být oporou, kdykoli to bude potřeba. Ke zdravému životnímu stylu cvičení prostě patří. To my v Aura Fit Lady Clubech víme. 

Trocha historie 

Již ve starověkém Řecku se slavil svátek plodnosti a matek, spojený s uctíváním pohanské bohyně Rhey, matky bohů. Později, v 16. století, se v Anglii začal oslavovat svátek matek pod názvem Mateřská neděle. Tehdy mnoho chudých lidí sloužilo v bohatých domácnostech daleko od domova. Tím pádem nemohli trávit čas se svými matkami. Sloužící a služebné v tento den dostávali pracovní volno. Mohli odcestovat za svými matkami nebo navštívit kostel v místě narození.

Myšlenka mezinárodních a pravidelných oslav tohoto svátku vznikla roku 1907. V roce 1914 vyhlásil prezident USA Woodrow Wilson první oficiální oslavu dne matek druhou květnovou neděli. Víte, že v různých zemích se Den matek slaví v různý den?

V Československu se začal slavit tento den v roce 1923. Jeho propagátorkou byla Alice Masaryková. V některých zemích se sloučil Den matek s mezinárodním dnem žen. My máme svátky dva a přejeme všem maminkám všechno nejlepší. 

Věčné dilema 

S rozhodnutím cvičit se objevuje věčné dilema každé mámy miminka nebo batolete. Věčné nerudovské „kam s ním“ bliká v hlavách většiny maminek. Řešit nejdřív hlídání a pak rychle přebíhat do fitka? To vezme energii i zarytým milovnicím zdravého životního stylu. 

U nás se nemusíte rozhodovat buď a nebo – hlídání při cvičení! 

Na začátku jsem se zmínila, že jsem maminka 3 dětí. Navíc mám vystudovanou pedagogickou školu a několikaletou praxi ze školství. Zkušeností s dětmi mám dost a děti miluju (svoje i vaše).  Cítím se tedy oprávněná hlídat Vaše ratolesti 2x týdně, zatímco vy budete cvičit.

V dětském koutku mě najdete na pobočce Jiřího z Poděbrad v pondělí a ve čtvrtek od 10 do 11 hodin. Jestli máte zájem, můžete koutek využít i v jiné časy bez hlídání (na vaši odpovědnost). Stačí se domluvit předem. 

Už žádné výmluvy 

Najít výmluvu na cvičení si umí každá. Někdy je opodstatněná, většinou ale spíš ne. Nejčastějším důvodem, proč nemůžete cvičit, je, že nemáte čas kvůli dětem. Někde jsem slyšela, že je potřeba dvou až tří dospělých na jedno dítě, aby se z toho člověk nezbláznil. Zkuste zapojit druhého rodiče, babičky, dědečky nebo chůvy a hlídačky. Minimálně jednou týdně si udělejte čas sama pro sebe. Nemusíte si to vyčítat, neděláte to pro sebe, ale pro vaše děti. Ty vás potřebují zdravou, zdatnou, v kondici a veselou. 

Všechno nejlepší ke Dni matek!

My všichni z Aura Fit Lady Clubu Vám přejeme všechno nejlepší a především zdraví.
Nezapomeňte – pohyb a cvičení ke zdravému životnímu stylu prostě patří.

Pozor na záda 

Když už není vyhnutí, cvičit můžete i s dětmi. Využijte jejich prozatímní nízkou hmotnost a použijte je jako závaží 😀 Věřte, bude je to moc bavit. Při cvičení si však dávejte pozor na záda a kolena, pokud se s nimi rozhodnete dělat dřepy jako já. 

Použijte děti jako závaží, ale pozor na záda! Zvedejte je nohama, ne zádama!

Pohyb maminkám sluší 

Po porodu většina z nás chce shodit přebytečné kilogramy a zpevnit postavu. Ale to chce svůj čas. Během těhotenství se vaše tělo měnilo devět měsíců. Dejte mu přibližně stejně dlouhou dobu, aby zase vypadalo podle vašich představ. Těhotenství, porod a miminko přece neznamenají, že předešlý život se všemi koníčky a zálibami novopečená maminka hodí za hlavu. Zařaďte cvičení a fitness zpět do svého harmonogramu. 

Středem vaší pozornosti by měl být střed těla (core) 

Po dětech je třeba se zaměřit na jednu klíčovou věc. Potřebujete se správnými cviky ve správném pořadí zaměřit na váš střed těla. Ten dostal v těhotenství a při porodu zabrat a jednoduše nefunguje. Představte si, že váš střed těla je jako korzet, který máte nasazený uvnitř těla, přímo pod vašimi břišními svaly. Dokud je tento korzet zpevněný a utažený, břišní svaly jsou také pevné a ploché. Záda jsou pak velice odolná, a jelikož je pánevní dno součástí vašeho korzetu, tak i to krásně funguje. V průběhu těhotenství se ale tento korzet stále více povoluje a roztahuje. Po porodu je v opravdu špatném stavu. Nejen u žen po císařském řezu, ale i po porodu vaginálním. Bohužel, ne vždy se s tím tělo vypořádá samo. Maminky (i dlouho) po dětech by neměly zapomínat posilovat pánevní dno a střed těla. 

. Většina matek po dětech zapomíná posilovat pánevní dno a střed těla.

Aura tip: Plank

Dlaně jsou pod rameny, nohy na šířku pánve, hlava v prodloužení páteře. Páteř je rovná, nepropadejte v bedrech ani se nehrbte v oblasti hrudníku. Pokud nezvládnete správné výchozí postavení, neměly byste dělat žádné další varianty vycházející z planku. Těžší variantou je provedení planku na předloktích.

Nejprve v planku vydržte 15-20 sekund, postupně výdrž v planku zvyšujte až na 30-60 sekund.

Varianty pro plank jsou následující: zvednout jednu ruku samostatně, zvednout nohu samostatně, zvednout nohu a ruku současně. 

Na den matek nebo každý den, cvičte plank!

Správné dýchání a aktivace svalů core 

  • Lehněte si na záda, pokrčte kolena, ruce položte na břicho a pomalu se nosem nadechněte do břicha a pozvolna vydechujte ústy.
  • Dýchání zařaďte po posilovacích cvičeních nebo mezi protahovacími cviky. Provádějte 3-5 minut.
  • Pro aktivaci si přiložte palce k bokům a prsty na břicho a snažte je svaly vytlačit.
  • Pánev je v neutrální pozici, to znamená, že není podsazená a ani nemáte páteř extrémně prohnutou.
  • Ramena jsou volně na podložce, hlava je v prodloužení páteře. Zkuste si přizvednout jednu nohu od podložky, aniž byste se pohnuly.
  • Cvik opakujte třikrát až pětkrát, kdy v aktivaci vydržte nejprve 10 sekund a interval se snažte postupně prodloužit až na 20 sekund.

Před posilováním coru vždy svaly aktivujte protažením a zahřátím!