fbpx

7 tipů pro advent 2022 jak nepřibrat na váze

autor: | 28. 11. 2022

Advent 2022 je tady :⁠-⁠)

Máme tu advent. Na dveře klepou Vánoce. Čas, který máme snad všichny rády, ale zároveň se ho bojíme. A proč? Protože máme doma miliardu cukroví… A váhu. Málokterá z nás na Vánoce nepřibere. Popíjíme, zobeme cukroví, ochutnáváme všelijaké pamlsky a bramborový salát jíme celé svátky.

Pokud váhu neřešíte, nemusíte se tím, co jíte v tomto období až tak moc zabývat. Jedná se přeci jen o jeden měsíc, kdy si všichni tak nějak dopřáváme a pak je zase dobré naladit se na ten zdravý režim.


„Já mám advent hrozně ráda. A nenechám se o takovou zábavu připravit. Zároveň se mi ale žádné vánoční tloustnutí nezamlouvá.“  

Vidíte se v tom? Tak co s tím? … Tohle!

V zásadě jde o to omezit nezdravé tuky a snažit se jídelníček založit z větší části na potravinách bohatých na vlákninu, která zpomaluje uvolňování inzulinu a pomáhá při snížení hladiny estrogenu. Zdrojem vlákniny jsou celozrnné obiloviny, houby, luštěniny, ovoce, zelenina, semínka a další.

Advent tip číslo 1 – každý den aspoň procházka

Zimní období je velmi krásné, když nám přeje a je všude spousty sněhu. U nás bohužel již několik let skoro žádný sníh není a tak je dobré vyrazit do hor, kde jej je někdy až požehnaně. Užijte si s dětmi stavění sněhuláka, koulovanou nebo se projeďte na sáňkách. S kamarádkami zabrouzdejte do krásných zasněžených míst a užívejte si krásu přírody. Každý pohyb se počítá!

Pokud nemáte rády hory, na chvíli odložte televizní program a rodinu vytáhněte na svižnou procházku po okolí. Je to fajn způsob, jak trávit čas se svými nejbližšími a chvíli se odpoutat od pojídání vánočních dobrot. A taky jak nepřibrat. 

Je zima, venku ale pořád můžete organizovat procházky s rodinou a advent si tak zpestřit
Je zima, venku ale pořád můžete organizovat procházky s rodinou a advent si tak zpestřit

Advent tip číslo 2 – alkohol jen s mírou

Chápu, že si rády dáte svařák, vaječný likér nebo horkou medovinu, ale nezapomeňte, že to jsou ti největší zabijáci krásných a hubených postav. Obsahují strašně moc cukru a pokud si dáte denně několik skleniček, s váhou to půjde do kytek. Opravdu, všeho s mírou!  

Na takových nápojích budeme hledat nějaká pozitiva jen velmi těžko. Proto je co nejvíce omezte nebo vynechte úplně. „Sedmička“ suchého bílého vína má 560 kcal (2360 kJ), půllitr vychlazené „dvanáctky“ 220 kcal (920 kJ) a dvě deci vaječného koňaku v sobě skrývají neuvěřitelných 568 kcal (2370 kJ). To už je pořádná bomba… 

Navíc vyšší příjem alkoholu znamená i větší chuť k jídlu. Více jídla zas znamená vyšší riziko přibírání. 

Omezíte na advent alkohol? Jděte si raději zacvičit!
Omezíte na advent alkohol? Jděte si raději zacvičit!

Advent tip číslo 3 – cvičte s námi v AURA Fit

Celý advent máme otevřeno v klasické otevírací době. Navíc od 1. do 24. 12. pro Vás máme připravené fitness výzvy v rámci Aura Fit adventního kalendáře. Za splnění každého úkolu Vás čeká odměna. 

Nevymlouvejte se ani na zavřené fitko po Vánocích, my máme mezi svátky otevřeno. 

  • 23. 12. otevřeno do 18 hodin 
  • 24. – 26. 12. ZAVŘENO 
  • 27. – 29. 12. otevřeno do 20 hodin 
  • 30. 12. otevřeno do 18 hodin
  • 31. 12. a 1. 1. 2023 ZAVŘENO 

Od 2. 1. 2023 otevřeno v klasické otevírací době.

šéftrenérky AURY připravily na advent kalendář pro naše klientky
šéftrenérky AURY připravily na advent kalendář pro naše klientky

Advent tip číslo 4 – hlídejte si velikost porcí a používejte menší nádobí

Kromě kalorických jídel je zásadním zádrhelem také velikost porcí. Raději než z ohromné mísy jezte bramborový salát z talíře a nepřidávejte si. Fíglem je taky menší nádobí, na kterém porce bude vypadat opticky větší. Nezapomínejte, že jíme i očima. A na menším talíři vypadá přiměřená porce o poznání veseleji než na talíři velikosti kola od vozu. Budete pravděpodobně stejně dobře najezené, a to i za méně kalorií!

Zkusit můžete zdravější cukroví – zde recepty!

Advent tip číslo 5 – ženy spěte lépe!

Nedostatek spánku může přispět k nárůstu hmotnosti. Pokud nespíte dost (což je v době adventní kvůli oslavám a bohatému televiznímu programu do pozdních večerních hodin poměrně časté), má to vliv na hladiny hormonů, které řídí pocity sytosti a hladu: leptin, ghrelin a kortizol. Pak máte tendenci být hladovější, mít chutě na sladké a následně i sníst víc.

Unavená žena se také mnohem hůř „dokope“ do fitka. Kvalitní hluboký spánek je dalším fíglem jak nepřibrat.

Dostatek spánku nejen na advent pomůže lepšímu pocitu při cvičení. A díky cvičení budete mít lepší pocit a lepší spánek!
Dostatek spánku nejen na advent pomůže lepšímu pocitu při cvičení. A díky cvičení budete mít lepší pocit a lepší spánek!

Advent tip číslo 6 – hlídejte si dostatek bílkovin a vlákniny

Předvánoční a vánoční delikatesy jsou bohaté na cukr a tuk, ale bílkoviny aby v nich jeden pohledal. Bílkoviny v množství alespoň 15–20 g se snažte mít v každém jídle. Spolu s dalšími živinami (komplexními sacharidy a vlákninou) se starají o pocit sytosti. To znamená, že nebudete mít chutě nebo hlad. Sníte méně a to může být další způsob jak nepřibrat.

I na adventním stole můžete prostřít libové maso, kvalitní šunku, nízko a středně tučné mléčné výrobky, vajíčka nebo třeba luštěniny.

Další recepty? Perníčky, kuličky, placičky, fit tvarohová vánočka: recepty najdete tady!

Soustřeďte se na to, co děláte mezi Silvestrem a adventem, ne mezi adventem a Silvestrem. To, jak jíme a cvičíme po většinu času, je mnohem důležitější než těch pár dní, které můžete strávit v klidu s rodinou.

Tradiční vánoční dobroty od maminek a babiček si klidně dopřejte, ale nezapomínejte na rozumnou míru. Na oplátku připravte maminkám a babičkám zdravější verze cukroví.

Svoji formu si snadno udržíte s našimi fitness tipy na advent. 

Jak si fitness advent užít? 

Advent tip číslo 7 – převlékněte tradiční adventní recepty do zdravějšího kabátku

Tradiční předvánoční a vánoční dobroty plné cukru a nezdravých nasycených tuků jsou v kombinaci s línějšími dny primární příčinou přibírání. 

Nahraďte některé ingredience zdravějšími a zajistěte si jak nepřibrat:

  • a) Během pečení cukr z části vyměňte za alternativní sladidla. Zkuste třeba stévii, xylitol nebo erythritol. 
  • b) Místo nálože másla použijte rozmačkaný banán, dýňové nebo jablečné pyré
  • c) Smažení v pořádné vrstvě oleje zkuste nahradit grilováním, vařením v páře nebo pečením. Já už pár let nenechám dopustit na horkovzdušnou fritézu
  • d) Část majonézy v tradičním bramborovém salátu vyměňte za bílý jogurt
  • e) Nejen máslo dodá pokrmům skvělou chuť. Naučte se používat koření a bylinky.

Advent bonus tip: POZOR!! Od ledna se zvyšují ceny členství a permanentek

NEZAPOMEŇTE si koupit, prodloužit s garancí ceny nebo si nechat darovat členství za ceny roku 2022 VČAS! Na koupi členství přijměte kupón na 500 Kč jako dárek.

❤Vaše Bára a všechny trenérky Aury