fbpx

Jarní detox a půst s mírou

autor: | 18. 3. 2022

Jaro se blíží! Taky už se nemůžete dočkat jara? Delších dní, paprsků jarního sluníčka a rozkvetlých prvních květin?

Ale pozor… S jarními dny přichází i jarní depka. Najednou jakoby se v nás něco probudilo… Možná si přestaneme nalhávat, že novoroční předsevzetí letos do léta ještě zvládneme, a místo toho se radši rovnou vrhneme po hlavě do diety. Ze všech instagramových profilů, televizních pořadů, časopisů i facebooku na nás všude vyskakuje, že je potřeba na jaře tělo hlavně pročistit.

Půjde to i bez detoxu!

Za 3 měsíce se dá udělat pokrok lehkou úpravou stravy a pravidelným pohybem!

Zkuste odlehčená jídla, menší porce, pravidelný silový trénink 3x týdně. A ve volných dnech dostatek pohybu venku: běh, kolo, procházky s rodinou v přírodě. Nebo se projděte Prahou v neděli ráno jako turisti, nachodíte dost a turistů je v Praze ještě málo!

detox nedetox, i bez detoxu se dá hubnout
Detox to teda nebyl, ochutnala jsem i větrník! Nedělní ranní procházka centrem Prahy s návštěvou v Gočárově kubistickém Domě u Černé Matky Boží byla boží! https://www.instagram.com/makosova.barbora/

Jarní detox jako životní nutnost

Kdo se na jaře nedetoxikuje, je out? Jsou ale často nesmyslně přísné diety, či dokonce úplné hladovění dobré pro naše tělo? Už jste možná slyšela o tom, jak život na šťávách, bylinkách a koktejlech nebo dokonce výplachy střev pomůžou. A že zbaví náš organismus všech jedovatých látek, které se v něm přes zimu nahromadily? Široká nabídka různých možností detoxikace představuje hlavně úspěšnou detoxikaci našich peněženek.

Ať je léto nebo zima, s detoxem je nám prima?

Náš organismus nečeká na žádný jarní detox. Má velmi robustní detoxikační systém, který PŘIROZENĚ eliminuje toxické látky a zplodiny metabolismu 24 hod denně, 365 dní v roce. Tento “magický” systém zahrnuje játra, ledviny, trávicí trakt, lymfatický systém, plíce a kůži každé z nás. Tyto tělesné systémy nečekají na to, až si dáte zelený ječmen nebo bylinky, ale neustále (i když spíme) odstraňují všechny “toxické” látky.

Detox nechte pro závisláky!

Na detox chodí lidi co mají problém s alkoholem, drogami nebo s velkým množstvím léků. Ti do sebe dostávají toxiny, ti ho potřebují.

My ženy z aury, co žijeme zdravě, intenzivní detoxikace nepotřebujeme.

Zelený ječmen pro detox neškodí, ale nemělo by to být jediné jídlo dne.
Zelený ječmen pro detox neškodí, ale nemělo by to být jediné jídlo dne.

Ale „sousedka“ po detoxu zhubla

Jasně, ale proč? Tím, že začnete užívat místo běžné stravy ovocné šťávy a vychytávky, nejspíš snížíte příjem živin. A tudíž se dostanete do kalorického deficitu. Také navýšíte příjem vlákniny a samozřejmě zde funguje placebo efekt. Pokud přidáte nějaké „detoxikační“ čaje, ty mají často diuretické, ale i projímavé účinky.

A začnete se zbavovat vody. Poklesnou glykogenové zásoby, vyprázdní se střeva a to má za následek krátkodobý pokles hmotnosti.

Tři dny, týden nebo i 14 dní pijete šťávy a za pár dní se vrátíte do svého režimu a dál?

V lepším případě jste tam kde jste byla. Jako by se nic nestalo.

Hrozící zdravotní rizika

Může se stát, že z velkého množství přísunu ovocných šťáv si rozhodíte střevní mikrobiom. V další řadě na ovocno-zeleninových šťávách přijímáte opravdu velké množství cukru. U 5 ovocných freshů to dělá zhruba 200g CUKRU. Detox může mít i další negativa. Přísunem ovocných a zeleninových šťáv vyřadíte z vašeho jídelníčku tuky a bílkoviny, které jsou pro ten náš detoxikační systém nezbytně důležité: a hlavně JÁTRA bez aminokyselin nejsou schopny svou práci odvádět pořádně.

Žijte zdravý životní styl, upravujte váhu postupně a aktivně se hýbejte! A pijte vodu!

Doba půstová

😉 V poslední době se do většího povědomí dostávají půsty. Postit se můžeme třeba v den úplňku, před Velikonocemi nebo přes den a v noci v „okně nejezení“ (přerušovaný půst)… V přiměřenosti je KRÁSA! Primárním cílem detoxikací se dnes skutečně stává úbytek hmotnosti a ženy se velmi často pohybují až na hranici extrémů.

Úplné hladovění a dlouhodobější extra přísné půsty se nevyplácejí zdravým lidem, natož nemocným. Hladovění může nejen oslabit imunitu, ale také být i spouštěčem některé z poruch příjmu potravy. Například nebezpečné bulimie, která se projevuje záchvatovitým přejídáním a následným úmyslným vyvoláváním zvracení či třeba průjmu.

Místo radikálních omezení zkuste TIPY NA ZDRAVÉ RITUÁLY:

1. Zapijte snídani ranním boostem. Zeleninový nebo ovocný fresh PŘIDEJTE k snídani, ve které budou zastoupeny bílkoviny, sacharidy i tuky.

2. Zařaďte pohyb a sport do svého každodenního života. (Aspoň 30 minut/den)

3. Uvolněte se a udržujte si svůj vnitřní balanc.

4. Dostatečně spěte.

5. Meditujte.

6. Zařaďte do svého jídelníčku luštěniny a celozrnné produkty.

7. Jednou za čas si dejte digitální detox. 

8. Dodržujte správný pitný režim. 

9. Volte dobré tuky – preferujte rostlinné oleje. 

10. Usmívejte se 😉 na sebe i ostatní.

Takže dámy, pokud máte pocit, že je na jaře nutný úklid, ukliďte si v duši, v hlavě, ve vztazích nebo v domácnosti, ale tělo nechte, ono to zvládne samo.

❤️ Vaše Bára a všechny naše trenérky