fbpx

Akce shazování zimních pneu – 1. polovina Výzvy je za námi

autor: | 12. 3. 2022

Jak si vedete ve shazování zimních pneumatik? Tři týdny výzvy jsou za námi, jsme za polovinou. V týdnu od 7. do 13.3. jste měly možnost přeměření na Tanitě. Jak to dopadlo, jste s nynějšími semivýsledky spokojená? Nebo musíte přidat? Nebo jinak. V případě jídla ubrat?

Souboj mezi pobočkami i mezi jednotlivcemi je vyrovnaný

Vypadá to, že vítězka vyhraje „o prsa“. Ačkoliv bych neřekla, že tahle výzva bude mít poražených. Vždyť už to, že jste se do výzvy zapojila a rozhodla se zlepšit svůj životní styl, je osobní vítězství pro každou z nás. Při vyhodnocení soutěže po 6 týdnech bude rozhodující procento tuku, které se nejvíce sníží.

Zatím vede ta z vás, které se během tří týdnů snížilo % tělesného tuku o báječných 6,6 %.
Ostatní účastnice jí směle následují se sníženým % tuku v rozmezí od 4,9 po 1,6.
Super práce, dámy!

I já se v půlce přeměřila

A byla jsem mile překvapená. Na začátku soutěže ve shazování zimní pneumatiky jsem byla odhodlaná cvičit třikrát týdně v Auře a zbývající dny zapojovat svižné procházky s kočárkem do svého denního harmonogramu.

V půlce mám 5 kilo dole, z toho 4 kila tuku. Já vím, po dětech, ale ani tak to nejde samo!

Člověk míní a osud mění. Hned 14.2. si můj nejstarší syn zlomil nohu na lyžích a já se první dny nedostala ani z bytu, natož do fitka. Do toho nás potkalo úmrtí v rodině, což mi na náladě nepřidalo. Nejmladšími synovi Kubíkovi začínají růst zoubky a v noci budí i našeho čerstvého dvouleťáka Adámka.

Takže toho ani moc nenaspím. V rámci zachování psychického a fyzického zdraví jsem poprosila svého muže o ranní půl hodinku sama pro sebe. Tu věnuji svižné chůzi. Každé ráno nasadím sluchátka (a čepici) a jdu. Cesta po mně nic nepotřebuje a nechce, a já si psychicky odpočinu a zároveň fyzicky nastartuju spalování kalorií.

A i když mi přišlo, že takhle moc zhubnout nemůžu, zhubla jsem 🙂 Po třech týdnech jsem lehčí o 2,8 % tělesného tuku.

Ztráta hmotnosti není v průběhu času lineární

Když snížíte kalorie, můžete například prvních několik týdnů zhubnout, a pak se něco změní. Jíte stejný počet kalorií, ale zhubnete méně, nebo vůbec žádnou váhu. Je to proto, že při hubnutí ztrácíte vodu, tkáň i tuk, váš metabolismus se zpomaluje a tělo se mění. Abyste mohli každý týden hubnout, musíte pokračovat ve snižování kalorií.

Není důležitá váha, ale množství ztraceného tuku

Nejideálnějším výsledkem hubnutí je co největší úbytek tuku, zvláště pak viscerálního a co nejnižší úbytek svalové hmoty. V některých případech je dokonce žádoucí, aby došlo i k mírnému zvýšení svalové hmoty.

Množství tukové tkáně představuje nejvíce sledovaný údaj, protože cílem redukce by neměla být jen redukce váhy, ale především tukové tkáně, z toho důvodu je důležité více než snižování celkové hmotnosti sledovat snížení tuku.

Samozřejmě se nic nesmí přehánět, snížení podílu tělesného tuku pod nějakých 15-18 % má vliv na ženské zdraví a tělesné funkce. Ale tam ještě nejsem 🙂

Viscerální tuk 

Viscerální tuk je tuk v břišní dutině, který obklopuje vnitřní orgány. Výzkumy prokazují, že ačkoliv Vaše hmotnost a % tělesného tuku zůstává stejné, s přibývajícím věkem se ukládání tuku mění a tuk se čím dál víc ukládá v oblasti břicha, obzvlášť u žen v menopauze. Zjištění množství viscerálního tuku a jeho případné snížení a udržování na přípustné hodnotě, pomůže snížit riziko nemocí – srdečních chorob, vysokého krevního tlaku aj. Dobrá zpráva je, že při správně nastaveném redukčním režimu dochází k úbytku tkáně právě z 1/3 z tuku viscerálního. 

Kolik můžete zdravě zhubnout během výzvy?

Na zhubnutí půl kila tuku (žlutý model tuku na recepci na Jiřáku, 1 libra = 0,45 kg) je potřeba dosáhnout deficitu 3 500 kalorií. Pokud si deficit rozdělíte do týdne, je to JEN 500 kalorií denně. Hubnout můžete snížením příjmu kalorií (jídlem a pitím) nebo zvýšením energetického výdeje (aktivním pohybem), ale nejlépe kombinací obojího.

U nás hubneme pohybem.

Jídelníček si musíte pohlídat vy sama!

My se rády postaráme o aktivní kalorie spálené pohybem.

Abyste zhubla 0,5 kilogramů za každý týden, musíte přidáním pohybu spálit o 3 500 kalorií týdně více, než jste dosud byla zvyklá. To znamená, že byste se měla věnovat každý den nějaké aerobní či anaerobní aktivitě a to po dobu jedné až dvou hodin. Samozřejmě si to můžete rozdělit jinak a v jeden den spálit dvojnásobné množství kalorií a následující den se věnovat odpočinku či jiné aktivitě o mírné intenzitě. Odpovědí tedy je, že zdravě a hravě můžete během výzvy zhubnout 3 kg tuku.

Přijde vám to málo? 

Zkuste si vzít do rukou 12 másel. Pořád je to málo…?

Shazování zimních pneumatik je jen začátek

Výzva a jejích 6 týdnů je malé plivnutí do moře. Naše výzva vás má jen motivovat a inspirovat ke zdravějšímu, spokojenějšímu stylu života. Pomůže vám vyzkoušet věci jinak a nastartuje váš nový životní styl. Styl, kdy každá z nás je sama sobě koučkou a vítězkou.

Mějme se krásně a něco pro to dělejme!

Vaše Bára a všechny naše trenérky