Výzva s Bárou – terapie chladem a otužování…

autor: | 29. 8. 2020

Líbí se Vám text? Sdílejte pro kamarádky...
Share on Facebook
Facebook
Email this to someone
email
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Print this page
Print

Zdravím Vás opět po týdnu ve své pravidelné relaci a doufám, že Vás stále baví sledovat mou cestu za postavou snů. A také mé úspěchy i neúspěchy na této cestě – tentokrát o otužování. Tento příspěvek píšu poslední srpnovou sobotu a na konci se dozvíte, jestli se mi podařilo dosáhnout váhy začínající číslem 6.

NEPŘESKAKUJTE!

Všechno má svůj čas a já bych se dnes ráda věnovala mému novému každodennímu rituálu. Zařadila jsem totiž do svého zdravého životního stylu otužování.

Pobavilo mě: Cvičení je jako manželství: nemůžete při něm podvádět a čekat, že to bude fungovat.

Jaký je rozdíl mezi cvičením a manželstvím?

Otužování

Jaký pro vás může mít význam a jak s ním správně začít? Tomu se budeme věnovat v dnešním článku. Pod pojmem otužování si spousta lidí představí koupání se v řece uprostřed prosince nebo pobíhání jen tak v tričku, když je venku pod nulou. Ovšem to je trochu zkreslený obraz. Otužování je především způsob, jak s pomocí chladné vody podpořit fyzické i psychické zdraví.

Jak začít s otužováním?

Ideální je praktikovat otužování doma ve sprše vždy ráno. Začínejte postupně tak, že budete studenou vodou omývat nejdříve nohy a postupně se budete přesouvat výše. Začínat můžete s vodou vlažnou a postupně se den za dnem posunovat k vodě ledové. Vaším cílem nemusí být zrovna plavání v ledové řece jako ve filmu Bába z ledu, ale je dobré si na studenou sprchu navyknout.

Proč?

Není to nic příjemného, ale ten pocit stojí za TO

Bojíte se, že si na chladnou vodu nikdy nezvyknete? Omyl! Až budete schopní pod ní stát třeba 10 minut, bude vám příjemně na duši i na těle. Snažte se zhluboka a klidně dýchat a udržujte si dobrou náladu. Berte otužování jako další z kroků k vašemu zdravému životnímu stylu. Smočení v ledové vodě není nikdy příjemné, soustřeďte se ale na pocity, které přichází po opuštění sprchy. Tělo vyplaví endorfiny a nastalá euforie se pro vás postupně stane závislostí.

Začněte vlažnou nebo studenou sprchou na konci sprchování. Přidávejte sekundy a dostanete se na minuty. Nezapomeňte dýchat zhluboka. Super!

Otužování je dobré i pro plavání v chladném bazénu.
Chladnější bazén? Taky otužování…

Jen láska Vás nezahřeje

Po sprše přichází další fáze, a to je důsledné osušení suchým ručníkem. Tím dochází k prokrvení těla a je opravdu důležité se otřít do sucha. Poté se doporučuje vykonat pár zahřívacích cviků nebo zkrátka rychlých pohybů, které vás trochu zahřejí. Teprve pak by měla následovat snídaně.

Otužování z vás sice neudělá přes noc štíhlou laňku, ale v kombinaci s vhodnou stravou a pohybem vám může k vysněným křivkám dopomoci za kratší čas.

Sbohem, kila navíc díky otužování

Ačkoli sama o sobě studená sprcha nezpůsobí ubývání tukových polštářků, umí mu výrazně napomoci. Podporuje totiž spalování kalorií, zvyšuje tep, tělo navíc musí v chladné vodě vydat větší množství energie, aby se zahřálo.

Jaké jsou hlavní výhody otužování?

  • Vybudování silné obranyschopnosti organismu. Maximálně po dvou měsících každodenního otužování bude znát vaše vyšší odolnost vůči nemocem z nachlazení.
  • Pokud i přesto onemocníte, průběh bude hladší a odezní dříve.
  • Pomáhá při snížení rizika vysokého krevního tlaku.
  • Má pozitivní vliv při léčbě nejrůznějších alergií.
  • Vaše tělo bude lépe reagovat na změny počasí.
  • Vybudujete si pevnou vůli, vytrvalost a trpělivost. To se vám bude hodit nejen při tréningu, ale také v práci nebo při dosahování životních cílů.
  • Dochází k prokrvování těla a lépe na tom budou nejen vaše svaly, ale také klouby.
  • Otužování se využívá i při léčbě nechutenství.
  • Vyplavování endorfinů se postará o vaši spokojenost a o pozitivní start každého dne.

Malé kroky každý den

Od 18.5. vedu každodenní boj sama se sebou ve Výzvě s Bárou, ve výzvě se mnou. Úspěchy se střídají s neúspěchy, radost se smutkem a dny s nocemi. Dala jsem si vysoký cíl a nepřestávám, JDU dál…

Jdete do toho se mnou? Každý den zas a znovu?

Dostala jsem se na váhu pod 70 - šestka je tam!

Je to tady… Splnila jsem si svůj mezicíl a šestka tam JE!

Těším se na Vás v Auře příští týden a nezapomeňte, že jediný limit jste Vy samy… 🙂

❤Vaše Bára a trenérky Aury

Co o nás říkají naše klientky?

Líbí se Vám text? Sdílejte pro kamarádky...
Share on Facebook
Facebook
Email this to someone
email
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Print this page
Print