fbpx

Suchej únor aneb je alkohol náš národní sport?

autor: | 1. 2. 2020

Líbí se Vám text? Sdílejte pro kamarádky...
Share on Facebook
Facebook
Email this to someone
email
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Print this page
Print

Za hranou rizikového pití se u nás pohybuje přibližně 1000 000 lidí. To znamená, že průměrně každý sedmý dospělý Čech má problém s nadměrným pitím…

Proto se stal nejkratší měsíc v roce výzvou pro všechny, kteří s tím chtějí něco udělat. V roce 2020 se jedná již o 8. ročník této české kampaně. Využijme letošních 29 dní smyslupně a podpořme tím nejen sebe, ale i všechny, pro které je alkohol opravdovým problémem. Nastartujete změnu s námi?

Vaší odměnou bude čistá hlava, shozené kilogramy, lepší spánek, více energie, více peněz a mnoho dalších plusů – prostě můžete jen získat!

Když nic jiného, suchej únor prověří, jaký vztah k alkoholu máte nebo nemáte. Protože příležitostná sklenička vína se velmi často stává rituálem a tam začíná problém. Dodržování zdravého životního stylu totiž není jen o zdravé stravě a cvičení, ale i o návykových látkách, mezi které alkohol rozhodně patří.

Nadměrným požíváním alkoholu dochází ke zvýšení rizika zánětu jater, jelikož orgán nezvládá zpracovávat přijaté toxiny, a celkově dochází k narušení jejich funkčnosti. Hrozí vám celá řada onemocnění, která jsou životu nebezpečná! Vedle jater si navíc ničíte i žaludek a narušujete celkovou chemickou rovnováhu v těle, čímž ovlivňujete činnost mozku.

Pít dosytosti můžete ředěné ovocné džusy
Pít dosytosti můžete ředěné ovocné džusy

POZOR na společenské akce!

Rizik spojených s alkoholem jsme si každá z nás vědomy, ale únor je i čas plesů, masopustních rejů a dalších oslav. Jak tedy zvládnout party, ples nebo oslavu a zůstat „suchá“? Skoro všechno se dá nahradit a existuje spousta variant nealkoholických koktejlů a drinků, které vypadají a chutnají skvěle a neobsahují ani kapku akoholu.

Zkusit můžete třeba Tarzana 🙂

Návod: V mixéru rozmixujte led na tříšť. Pak přilijte 6 cl ananasového a pomerančového džusu, 4 cl bílého nebo ovocného jogurtu, 1 cl citronové šťávy a grenadiny a 1 lžičku medu. Krátce rozmixujte a podávejte ve vysokém poháru.

Nebo stále oblíbenější Virgin Mojito

Na nealkoholické Mojito, potřebujete 7 cl sody, 7 cl ,Sprite , polovinu limetky, 2 lžičky třtinového cukru a mátové lístky. Limetku nakrájejte, dejte do sklenice s cukrem a podrťte spolu s mátou. Dolejte sodu, Sprite a ozdobte limetkou.

Na začátku jsem psala, že odměnou pro Vás budou shozené kilogramy. Víte kolik prázdných kalorií přijmete například ve dvojce vína? Obvykle 126 – 172 Kcal, což je 580-790 Kj a co teprve, když si tu skleničku vína nedáte jednu, ale dvě? A pokud si udržíte energetický výdej vyšší než příjem, tak zákonitě zhubnete.

My ženy máme tendenci pomáhat a starat se o ostatní. To pochopili i organizátoři výzvy Suchej únor. I když akce začínala jako spíše mužská záležitost, v roce 2019 tvořily ženy 40 % účastnic. Organizátoři hodlají tento poměr navyšovat, protože si myslí, že ženy jsou hybatelkami mužských změn. A to je zkrátka fakt.

TIP: 29 dní není moc ani málo, ale za zkoušku to stojí. Zkuste si zaznamenat každou nevypitou sklenku alkoholu, kterou byste si normálně dala a na konci měsíce spočítejte nepřijaté kalorie a ušetřené peníze a odměňte se například nákupem „nezbytné maličkosti“, který odkládáte nebo si kupte u nás například studii BetterBelly a zhubněte ještě rychleji a efektivněji.

Každá jsme trochu jiná a každá z nás má svůj příběh. Dejte na měsíc vale alkoholu a postarejte se o sebe a své blízké 😉

Co o nás říkají naše klientky?

 

Líbí se Vám text? Sdílejte pro kamarádky...
Share on Facebook
Facebook
Email this to someone
email
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Print this page
Print