fbpx

Ping Pong: Stolní tenis jako doplněk ženského fitness

autor: | 2. 5. 2019

Líbí se Vám text? Sdílejte pro kamarádky...
Share on Facebook
Facebook
Email this to someone
email
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Print this page
Print

Stolní tenis, jinak také ping pong, pinčes, nebo třeba pinec, je ideální způsob, jak skloubit cardio trénink, trénink postřehu a zábavu s přáteli. Koncept ping pongu pochází z Číny, odkud byl v devatenáctém století importován do Velké Británie, kde velmi rychle získal na popularitě a rozšířil se do zbytku světa.

A proč se stolnímu tenisu říká také ping pong? To je snadné – na vině je zvuk, který míček vydává při odražení pálkou.

Nemusíte být Forrest Gump, abyste se dostaly do kondice

Stolní tenis je na profesionální úrovni jedním z nejvíc silově, pohybově a kondičně náročných sportovních odvětví. Hráč musí navíc kromě perfektní kondice zvládat skvělou techniku a mít vytrénovanou schopnost soustředit se.

K tomu, aby vám stolní tenis pomohl při hubnutí nebo při získávání kondice, nemusíte ale hrát na profesionální úrovni.

Věřte, že i při rekreačním hraní vám ping pong poslouží jako dokonalé cardio cvičení, které vás napumpuje a příjemně unaví. Stolní tenis je skvělý způsob, jak si zlepšit fyzickou kondici, zpevnit tělo a zároveň shodit na váze. U stolního tenisu nezáleží na tom, jaký je váš fitness level – ping pong může hrát zkrátka každý.

Je ping-pong kardio aktivita nebo zábava. S přáteli se prostě vyřádíte a odpočinete si.

Stolní tenis a jeho výhody

Zahrát pinčes si můžete rekreačně, ale také pro regeraci. Jaké jsou výhody této hry?

1) malé riziko poranění

Stolní tenis je skvělý pro všechny z vás, které se chtějí ,,nějak začít hýbat´´. Jeho součástí není žádné běhání ani jiná nadměrná zátěž a riziko pádu nebo jiného poranění je tedy minimální. Je to také ideální sport, kterému se můžete začít věnovat při regeneraci po zranění z jiného sportu.

2) věk není překážkou

Ping pong kromě fyzické kondice zlepšuje také postřeh a celkovou koordinaci těla, je proto vhodným sportem i v pokročilejším věku. Tím, že zapojuje tělo i mozek napomáhá předcházet kognitivním poruchám, které jsou s vyšším věkem spojovány.

Stolní tenis se dá hrát venku, ale v budovách bez rušivého větru je to pohodlnější 🙂 Ideální sport do deštivého dne.

3) sportujte s přáteli

Ať už hrajete ve sportovním centru nebo na přírodním tenisovém stole v parku, nikdy nebudete hrát sama. Stolní tenis je skvělou příležitostí k setkání s přáteli, při kterém se jak pobavíte, tak zapotíte. Když vás bude víc, můžete si zahrát populární obíhačku. Zkuste někdy vytáhnout celou rodinu!

4) spalujte kalorie bezbolestně

Průměrný člověk s šedesáti kily během hodiny rychlejšího hraní ping pongu spálí až 272 kalorií. Jen počkejte, jak vás druhý den budou bolet svaly na rukou!

Jak hrát?

Pravidla stolního tenisu jsou k dohledání například zde. Není to nic světoborného a zvládne to každý!

A navíc je vybavení na pingpong mnohem levnější než si pořizovat třeba cyklistické vybavení 😜

Doporučujeme si na první hru pronajmout hrací stůl ve sportovním centru, kde vám odborný personál vysvětlí co a jak, předvede, jak držet pálku a jakým způsobem odpalovat míček. Před hrou je vhodné se protáhnout a maličko zahřát a protáhnout se i po ukončení hry, zejména svaly na pažích. Pokud vás stolní tenis nadchne, můžete si pořídit ping pongový stůl i domů!

Líbí se Vám text? Sdílejte pro kamarádky...
Share on Facebook
Facebook
Email this to someone
email
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Print this page
Print