fbpx

Jen kombinace jídla a pohybu vám zaručí vysněnou postavu na pořád 🤩 Zkuste SCD

autor: | 2. 4. 2022

Jak zhubnout a nepřibrat dlouhodobě?

Tohle vám zaručí jenom úplná změna životního stylu. To znamená vy a zdravý životní styl napořád, „dokud vás smrt nerozdělíL. Nestačí jen 12 týdenní plány (cvičební, stravovací nebo jejich kombinace). To jsou vhodné startovací impulzy, mají efekt, ale když polevíte a vrátíte se ke starému stylu, může vzniknout jojo-efekt.

Zapomeňte na všechny „zázračné diety“, o kterých jste slyšely. Nemusíte hned začít vyhazovat pečivo, s pohrdáním odsuzovat konzumaci ovoce odpoledne, nebo zavrhovat přílohy, máslo, lepek… 

Nevymlouvejte se na genetiku a najděte si svůj zdravý životní styl

„Koukni na ní, jí pizzu a je hubená, asi má dobrou genetiku.“ Často o genetice mluví hlavně ti, kteří jídlu vůbec nerozumí. Myslí si, že za jejich vzhled může genetika. To oni jsou smolaři, kteří projdou kolem lednice a mají 10 kilo navíc. A ta „vyzáblina“ v pizzerce si klidně dopřává jejich oblíbenou (ale zapovězenou) pizzu. Často ale za to může špatný životní styl, málo pohybu, sedavá práce a lenost.

Dokážete si představit, že už si NIKDY nedáte pizzu, zmrzlinu nebo buřt opečený nad ohněm?

Spousta žen dělá tu chybu, že si odepře všechno jídlo, které považuje za nezdravé. Jenže: jakže je to přísloví se zakázaným ovocem?
Pizzu spálíte „pouhým“ pomalým během na 10 km

Jsme lidé, ne stroje

V životě děláme chyby a nejsme stoprocentní. I při stravování můžeme občas zahřešit. Neboli udělat si cheatday (z anglického cheat = podvádět). Aby to dlouhodobě fungovalo, držte se pravidla 80/20.

Až se stáří zeptá, co jste dělala dříve… Změňte svůj životní styl už dnes!

Pravidlo 80/20 nebo-li cheating v normálním životě ženy

Pravidlo 80/20 je takové vědomé nastavení stravování, kdy zhruba z 80 % jíme zdravě. Zbylých 20 % jídel můžeme využít na zmrzlinu, skleničku vína, popcorn k filmu nebo třeba na rodinnou oslavu. Klidně držte i 90/10. Poslouchejte své tělo.

Barbora: Když jsem hubla po Adámkovi (mém druhém synovi), zhubla jsem kombinací LCHF a cvičení (kruháč, VacuShape, Betterbelly a lymfodrenážní kalhoty). Protože jsem jasný masožrout. Kdybych si měla vybrat mezi krkovicí a větrníkem, beru maso 🙂

Půst, ani ten přerušovaný, není nic pro mě. Mám nízký tlak a dlouhodobý spánkový deficit, takže se ráno MUSÍM nutně najíst, jinak bych nic nezvládla.
Po Adámkovi. A teď hubnu s vámi po Kubíkovi 🤩

Vyberte si správně výživový směr – je to na celý život

Je spousta moderních výživových směrů a stačí si vybrat ten pravý. Vždyť i anglický výraz diet znamená spíš dlouhodobý způsob stravování, než do češtiny chybně přejatý význam „zázračné krátkodobé zhubnutí prostřednictvím stravy“.

Dřív byly v módě nízkotučné diety, teď jsou v oblibě spíš nízkosacharidové výživové směry jako LCHF, ketodieta, paleo strava a podobně. Do většího povědomí se dostávají i půsty (krátkodobé nebo přerušované).

Pokud průměrně jíme tolik energie, kolik jí vydáme, budeme si váhu držet a nebudeme dlouhodobě přibírat ani hubnout.

V případě, že do těla v jídle dostáváme průměrně menší množství energie, než jí vydáme:
začneme na hmotnosti ztrácet a budeme hubnout. Tuky nebo svaly.

Já si dám raději maso než větrník

Vy si můžete vybrat z výživových směrů, co vás bude bavit. Ale dovolte mi v krátkosti představit dva, které jsou pro MĚ zajímavé.

Co znamená LCHF? Zkratka od „Low Carb High Fat“

Nezaměňujte s komerčními ketodietami. Nebudu vám nabízet žádné zázračné pytlíčky a piksličky.

Low Carb (čtěte „loukarb“) nebo také LCHF (Low Carb High Fat) je anglické označení způsobu stravování, kdy je oproti běžným výživovým doporučením výrazně snížen příjem sacharidů a naopak jsou navýšeny tuky (bílkoviny zůstávají v běžných číslech). Můžete se také setkat s českým názvem nízkosacharidové stravování. Pokud by vás tento způsob výživy zajímal, je teď ideální čas začít.

V obchodech se začíná objevovat čerstvá zelenina (která už má i svou chuť) a vy můžete jíst maso (sýr, vajíčka) se zeleninovým salátem na sto způsobů.

Jestli vám to přijde málo pestré, zkuste www.jidelniplan.cz. Najdete tam přes 2000 receptů, které odpovídají zásadám tohoto stravování.

Víc třeba na – https://www.jidelniplan.cz/recepty/vyhledavani/vyzivove-smery:lchf-low-carb;energie-na-porci:3-9038)

„A když zhřešíte v cheat-days, víc se hýbejte“

Dejte si „rande“ s různými výživovými směry, vyzkoušejte a vyberte si ten svůj na celý život

Co znamená SCD? Zkratka od „Specific Carbohydrate Diet“

Nedávno jsem se dostala k informacím o tomto výživovém směru. Soustředí se na vyloučení sacharidů, které naše tělo nedokáže strávit úplně nebo vůbec. V receptech a povolených surovinách jsou jen jednoduché, „rychlé“ sacharidy (monosacharidy). Zakázané jsou disacharidy (obilí, mouka, rafinovaný cukr, laktóza, maltóza a další). A naprostou STOPku mají polysacharidy (brambory, rýže, kukuřice a další).

Tělo je totiž potřebuje nejdříve rozložit na sacharidy jednoduché, aby bylo schopno využít přijatou energii. Při štěpení zůstávají ve střevech nestrávené zbytky a těmi se živí  bakterie sídlící ve střevech každého z nás a produkují při své pastvě TOXINY. Tyto toxiny mají schopnost tvořit záněty, poškozovat tkáně, ale i putovat krevním řečištěm až do mozku.

Jídla SCD dokáží uzdravit. SCD vyloučí z naší výživy disacharidy i polysacharidy, a pomůže nám uzdravit naše tělo i ducha konzumací úžasných lahůdek z toho co zbylo, tedy z monosacharidů.

Recepty, povolené a NEpovolené potraviny najdete třeba na:

Jde o kalorický deficit (https://www.aurafit.cz/vyzva-s-barou-2-magicka-sluvka-kaloricky-deficit/), ne o život.

A třeba takovou pizzu spálíte „pouhým“ pomalým během na 10 km 🤩

Víc příkladů, jak dlouho se musíte hýbat, abyste spálila 20 % podíl jídla ve formě „junk-food“?

https://www.stobklub.cz/clanek/jak-dlouho-se-musim-hybat-kdyz-snim-/

Ať se vám daří 1) dobře a 2) dlouhodobě, a něco pro to 3) dělejte!

❤️ Vaše Bára a všechny naše trenérky

Jarní výzva „Shazování zimních pneumatik“ je v druhé polovině. Jak dopadnou výsledky?